Your Slideshow Title: Me’s trip from Jakarta, Jawa, Indonesia to Bandar Lampung was created by TripAdvisor. See another Bandar Lampung slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.
WELLCOME MY BLOG JAYA TINGGI

Halaman

Minggu, 06 November 2011

PILIHAN ANTARA AKU DA DIA

Berkorban itu sakit.Tapi kalau itu adalah hadiah untuk kau merasa bahagia, aku sanggup untuk dicampakkan dimedan pengorbanan.
Senyum kamu,bahagia aku.Cuma aku tak faham,kenapa aku menjadi pilihan antara yang terpilih. Lebih sakit,dan aku kalah.
Tiada niat untuk aku jadi pesaing.Untuk siapa-siapa.Tapi kenapa aku,kondisi yang aku masih belum boleh berdiri.Setelah hampir bertahun aku bersandar dan menumpang bahu kau setiap kali musibah itu menyinggah hingga setiapnya kau tetap tenang,walau lautan ombak itu datangnya bukan keci.
Tapi kini, aku tersendiri.Kalah dalam kondisi terpilih.Saat kau kata;
"Maaf , perasaan aku lebih kuat pada dia"
omg...!!!
Buat aku rasa angin taufan itu memang sungguh kejam dan menggila.Umpama aku belum siap, tiba-tiba datang angin menolak dengan laju dan tiba-tiba.
Aku tak pernah salahkan kau atau dia.Orang yang baru kau kenal jika ingin dibandingkan dengan aku.Tapi apa lagi boleh dikata, dipaksa bagaimana pun, kalau hati tetap pada dia, disuruh lupa untuk bersama aku itu kerja sia-sia.
Kalau Tuhan berkata ini bahagian aku,aku terima.Skrip jalan Tuhan memang tak pernah terduga, diputusnya hari ini dijumpakan besok kepada orang yang Tuhan kata; itu kau punya. Berkawan 3 bulan,bersama sampai mati. Kuasa Tuhan, dia yang beri. Bukan bermakna kita bercinta 6 atau 7 tahun itu milik kita.
Dicoba berbagai upaya mana pun kalau bukan kita yang punya,tak kemana. Cari cinta memang payah
Tuhan itu adil ,berjuta kali aku ingatkan pada hati-- Sabar. Tuhan sedang sibuk siapkan dia. Nanti kalau tiba masa,angin rasa itu datang, jangan takut mencoba.
Kalau sudah ditanamkan dalam hati; aku takut bercinta,bagaimana kita ingin tahu lelaki atau perempuan mana yang selayaknya untuk kita?
Hati ini terkadang kerdil, manusia mana yang tidak punya ego.???
Tapi sakit berperang dengan emosi sendiri sehari-hari.Jangan bohong berkata pada orang lain bahwa; aku bahagia hidup seorang,atau happy sigle.. sedang malam-malam sepi sering tertanya; hey , aku sendiri.Ada yang mau diajak menari ?
Sudah. Dikisahkan aku tentang cinta yang terpilih.Bahagiannya aku,sudah diambil. Tidak semestinya aku berucap aku kalah. Lelaki dan perempuan itu masih banyak. Terbang kemana pun kalau satu hari nanti Tuhan berkata kau yang punya, kemana lagi dia hendak singgah kalau bukan dihati yang selayaknya!
Tentang aku,menjadi pilihan antara yang terpilih itu sakit.Tapi aku percaya setiap yang terjadi itu bukan direkayasa tanpa sebab.Cerita dibelakang itu tentu ada sambungan.
Semoga yang datang nanti singgah dan tak terbang-terbang lagi. Krna aku juga penat bermain emosi. Minta supaya aku disiapkan suami/isteri yang paling sempurna setelah aku berkali-kali terjatuh dalam tangga cinta.

NOTA: cerita tentang seseorang yang terpaksa berkorban untuk kekasihnya menjalinkan hubungan dengan orang lain walau mereka telah bercinta bertahun-tahun. Tapi apa boleh buat, cinta itu tak boleh dipaksa. Kalau kekasihnya harus memilih orang baru,dia terpaksa senyum seikhlasnya walau tersisip palsu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar